sweet-anime

Alla inlägg under augusti 2011

Av "djidji" - 29 augusti 2011 14:35

Hej!


Nu så kollar jag på min granne Totoro, det är andea gången. köpte den igår. ;3

Det är den bästa filmen som jag någonsin har sätt. ^-^


Handling:

Filmen handlar om systrarna Satsuki och Mei som presic har flytat till et stort och gammalt hus på landet, med deras pappa. Mamman ligger på ett sjukhus i närheten, men alla känkter och hoppas på att hun ska snart få komma hem. Först är syskonen lite rädda i allt det nya, men de märker snart att ned är nogo magiskt med huset och runt om kring. På en av sina promenader i skogen, så möter de sin granne totoro, en stor och underlig varelse som är skogens väktare. Tillsammans med honnom och kattbussen, världens bästa transbort medel, börjar ett hunerbart äventyr.


I filmen så kan man t.ex träffa på denhär figuren.


  ha det bra, kram djidji. rekomenderar denna filmen till alla !! =^.^=


Av "djidji" - 28 augusti 2011 20:35

Nu så har jag kollat klart på min ny afilm som jag har köppt på hämmakväll idag, det va riktigt bra ;3


Den heter: legenden från övärlden, rekomenderer den till alla, typ ^.^

hehe XD


Så jag har ätit lite godis och glass under den tid då jag kollade på filmen. Det va duper smarrigt!


  jammi!!


Ska dra, det börjar att bli sent nu, ha det toppen kram djidji !! ^.^

Av "djidji" - 28 augusti 2011 13:25

Tjooo! 


Nu så ska jag visa er mina saker som hör till med death note - anime serien.

Så nu har jag gjort ett eget video klipp, som si ska få se.


Om ni är ett Death note fän så ska ni kolla in detta video klippet. ;3

Om inte, kolle andå XD för skojs skull ^.^



Hej....


Låtar från Death Note:

Maximum the hormone - Zetsu billy & whats up people?



Ha det bra...gå inte och dö nu XD   MVH djidji
 

Av "djidji" - 28 augusti 2011 11:37

Hej, det va en jäkla fylle fest igår...inte så roligt. Jag va super less på alla, för jag va super trött, va inte hemma fören halv 3 typ.

'jäspar* jag har lite ont i mitt huvud, och känner mig lite illamående. Men det kommer nog att gå över...snart ;3


emmm...det som jag skulle seja det va att vi vann inte på körtävlingen. Vi komm 3:a va 3 st. 3/3.

P.g.a att de andra spexade mera en vad vi gjorde. men man tycker ju endå att vi skulle ha kommit 2:a i alla fall. Det va ju vissa i de andra körerna som inte kinde sjunga...Tondöv som in i hälsike.

Det hänger ju på sången inte spexet så mycket.


menmen, strunt i det. Det va ju kul! ^^


Idag så ska jag hyra film till ikväll, men först så ska jag vara på datorn hela dagen tills dess, kolla på anime serier, lyssna på musik, blogga och lite MSN ;3


det låter toppen tycker jag ;3


 jippi !! <3 ^.^ 

Av "djidji" - 27 augusti 2011 13:15

Tjooo!


Åkte inte med lasse till dendär saken, som vi skulle på nu. I stället så stödar jag på mitt rum, fixarm med bloggen och surfar runt på internett! +

lyssnar på toppen musik! ^.^


ska nu kolla på cosplay och se om jag hittar något spönnade och roligt ;3

jag komer nog att ha råd med det, i och med att jag fyller år 6 sep och ska fira mig nästa vecka nu. :3


hehe XD


   så det kommer att bli kak byfe på mitt tjej kalas! super! mums! =^.^= hoppas att jag hinnar att planera tills dess och att jag fixa allt som jag måste ha till kalaset och de andra kalasen som jag ska ha.


ha det bra, kram djidji !! ^^



Av "djidji" - 27 augusti 2011 09:50

tjoooo!


Jag kommer inte att blogga så mycket, i dag p.g.a att jag ska på skörde fest nu

kl 11. Såå, ni får nöja er sålänge med det som jag har lagtin ;3


Ja just det. Glöm inte att ni kan vara med i en tävling.

om ni villa ha mer info om det, så rulla end ett snepp på bloggen till nästa inlägg.

Det missar ni inte ;3


Ha det toppen, kram djidji !!


  ses! -^.^-

Av "djidji" - 27 augusti 2011 01:46

Om just DU vill ha en länkning till din blogg, så ska du vara med i denna tävlingen...


Såhär gör du:

Skriv in en kommentar i detta inlägget och

glöm INTE att skriva bloggadress.


Jag kommer att utse en vinnare om 1-2 dagar.

Eran länkning kommer att vara i en vecka, och sedan så kommer det att bli en ny tävling om väckans länkning ^.^


Så vi får se väm som blir den lyckliga vinnaren!          Lycka till!



Jag kommer även att skicka in en fråga till dig, som vinner.

Det kanske kommer typ att stå:


Grattis! Du har vunnit en länkning på min blogg, djidji. Det kommer att vara i en vecka. Ha det toppen kram, djidji !! ^.^


  KRAM djidji !! ^.^

Av "djidji" - 25 augusti 2011 17:42

TJOOO!


Nu är jag sååå glad. Det är inget speciellt. ;3 E bara helt plötsligt på bättre humör.

Det som jag länktar till nu, ikväll. Det är att öva med kören. Vi ska liksom tävla på skördefesten på lördag, så nu ska vi ta i extra mycket ;3


  Tjoooooo !!! <3333   -^.^-


Ha det toppen, kram djidji !!


何を私が見{

läser DNangel

プレゼンテ}


Moshi moshi!

Som vanligt så ska jag skriva om lite olika saker som kan vara kul att veta XD

私に尋ねる

10 besvarade frågor

namnsuffixen

-san : normal formell artighet. Ungefär som "herr","fru" eller "fröken"

 

-kun : motsvarar ungefär av "unge herr" eller "unga dam", men används i stort sett bara till pojkar

 

-chan : motsvaras ungefär av

"lilla söta". Används nästan bara till flickor

 

-sama : "ärade, "vördande". Mycket, nästan överdrivet, artigt

 

-sempai : "den som kommit före". Amvänds till äldre elever i samma skola, eller till folk som arbetet längre inom samma företag, eller liknande

 

(man kan ätta suffix på efternamnet eller förnamnet

 

      

ブログ翻訳

Lyckan kommer till ett glatt hem

    waraukado niwa huku kitaru

 

                   

       幸せ幸せな家庭に来る

妙なる調べ

ベストに投Ķ

Har du ett nyårs löfte detta året!?
 Ja
 Nej
 kansk
 vet inte

カレンダー

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

japan på japanska

nippon/nihon betyder Japan på japanska.

 

                         hihi

ブログを検ŀ

最近の投稿

värkligen?

hontoni

 

   実際

カテゴリ

のアーカイ}

  

リンク

RSS

Adorable Cake Smiley

                 


Ovido - Quiz & Flashcards