sweet-anime

Alla inlägg under november 2011

Av "djidji" - 30 november 2011 16:55

Veckan före jul så ska jag ha en utstellnign av mina manga teckningar i Sösdala på vannaröd skolans bibla.

Jag komemr hatt setta upp några stycken teckningar som jag har gort, så att ni kommar att få möjlig het att se dem och kanske till och med få nogon insperation, för er som tecknar manga.


hoppas att det kommer att bli bra, e så spidad och förventansfull nu. Så jag ska lägga ned lite extra krut på att teckna flra manga teckningar en vad jag redan har, en bild som jag kanske kommer att henga upp där, gorde jag år 2010 i december ^-^

en bild på alucard från hellsnig, en av mina favo anime och manga serie! de är så bra T-T


        litta teckningar som jag har gort, kanske någon av dehär kommer att vara med på utstelningen ;3

Av "djidji" - 28 november 2011 17:45

Idag på SO:n så ficka jag tillbaka mina prov, judendomen och energi. gissa vad jag fick som jag inte förventade mig, ås jag e rettså nöjd med resultatet på båda proven. JAg fick . . .


VG! super!


hadde inte pluggat så mycket till pråven en då ;3 hehe.

japp.


Om ni undrar så lyssnar jag på musik, e inne på teckna.ning.com (alla som gillar att teckna och som vill dela med sig, anmäll sig, gå med i ajten) rekomenderar det till alla. ^-^ och sedan så ska jag nogrita lite.

och sedan så blir det lite mat.

lite weard att jag berretsar så ointresana saker för er. har inte just något intresant att skriva om.

hoppas att ni står ut.


jag har även funderat på om jag ska legga ned bloggen.


vad tycker ni?! RÖSTA:


Ja

Nej

Kanske

Vet inte


resultatet får ni senare ;3                 YEY! <3

Av "djidji" - 26 november 2011 00:09

lite lops på olika siderdär man kan hitta japanska prylar mm  ;3


  • Yokaj studio
  • japanskt radio
  • eBay
  • UppCon
  • Tomodachi Shop
  • otakushop

kolla järna in de olika tipsen! ^^               hehe <3


Av "djidji" - 25 november 2011 23:15

Jag har börjat gilla meiko från Vocaloid mera och mera nu! hon är sååå bra.

(bara vissa låtar då)

  Vad tycks!? rätt så NICE! eller hur. . . ?



Av "djidji" - 25 november 2011 21:54

Först så sorry, för att jag inte har kunat blogga på typ 2 veckor nu, det har varit ett stort problen med internat till min dator,. Her ingen aning om varför det inte har fungerat, något med nätvärket. men men, sorry.


Men nu till annat. Viste ni att två låtar kan bli så bra ihopa och att det är just två av mina låtar som ahr blivit ihop kombinerade från viocaloid. + Kaito som sjunger.

Låtarna är senbonzakura (melodin9 och cantarella. (texten).

lyssna! ^^ jag tror att ni kommer att gilla den lika mycket som jag gör

                                                  
                                                  
                                       


sak även medela att jag kommar att desajna om bloggen, är fårtfarande inte riktigt nöjd med den, men jag har fått en braa idé nu, det blir även flera inlägg nu i kväll!


Av "djidji" - 20 november 2011 21:13

Av "djidji" - 20 november 2011 20:38

Vill ni se veckans KAWAII anime!?


  Chi från Chobits ! ^-^

Av "djidji" - 20 november 2011 20:23

vill nu se utt som Nana!? ^-^


何を私が見{

läser DNangel

プレゼンテ}


Moshi moshi!

Som vanligt så ska jag skriva om lite olika saker som kan vara kul att veta XD

私に尋ねる

10 besvarade frågor

namnsuffixen

-san : normal formell artighet. Ungefär som "herr","fru" eller "fröken"

 

-kun : motsvarar ungefär av "unge herr" eller "unga dam", men används i stort sett bara till pojkar

 

-chan : motsvaras ungefär av

"lilla söta". Används nästan bara till flickor

 

-sama : "ärade, "vördande". Mycket, nästan överdrivet, artigt

 

-sempai : "den som kommit före". Amvänds till äldre elever i samma skola, eller till folk som arbetet längre inom samma företag, eller liknande

 

(man kan ätta suffix på efternamnet eller förnamnet

 

      

ブログ翻訳

Lyckan kommer till ett glatt hem

    waraukado niwa huku kitaru

 

                   

       幸せ幸せな家庭に来る

妙なる調べ

ベストに投Ķ

Har du ett nyårs löfte detta året!?
 Ja
 Nej
 kansk
 vet inte

カレンダー

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

japan på japanska

nippon/nihon betyder Japan på japanska.

 

                         hihi

ブログを検ŀ

最近の投稿

värkligen?

hontoni

 

   実際

カテゴリ

のアーカイ}

  

リンク

RSS

Adorable Cake Smiley

                 


Ovido - Quiz & Flashcards